Ana içeriğe atla

2016-2017 Bahar Dönemi Ders Kayıtları Hakkında

YTÜ LİSANS PROGRAMLARINDA KAYITLI ÖĞRENCİLERİN

DERS KAYIT İŞLEMLERİ

(2016-2017 BAHAR YARIYILI)

2016-2017 Eğitim Öğretim Bahar Yarı yılında Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Eğitim Planında yer alan derslere kayıt yaptıracak öğrencilerin göz önünde bulundurması gereken önemli hususlar ve takvim bilgileri aşağıda belirtilmiştir.

 

Önceki yarıyıllarda ders dilekçeleri ile kısmen de olsa ders alma işlemleri gerçekleştirilmekteydi. Aşağıda belirtilen hususlar çerçevesinde, ders alma dilekçesi ile derse kayıt söz konusu olamayacaktır.

 

Ders kontenjan arttırımları, mimblm@yildiz.edu.tr adresine saat 10:00'a kadar gönderilen talepler incelendikten sonra hergün saat 13:00-14:00 arasında gerçekleşecektir. Belirtilen saatler dışında kontenjan arttırımı gerçekleşmeyecektir. 10:00'dan sonra gönderilen talepler ertesi gün değerlendirmeye alınır. Arttırım talebi dersin tüm gruplarının kontenjanının dolu olması durumunda geçerli olacaktır. Kontenjan arttırım talebi, dersin kodu, adı, grubu bilgilerini içerecek şekilde yapılmalıdır. 0 İngilizce Eğitim Planında yer alan derslerin kontenjanları müsait ise tüm programlardaki öğrencilerin seçimine açılması kayıt süresinin son 2 günü mümkün olacaktır.

 

2016-2017 Bahar yarıyılında ders kayıtları sürecinde "harcımı ödeyemedim, bulunduğum yerde internet yoktu, yurtdışındaydım vb. nedenlerle ders seçemedim" mazeretleri kesinlikle kabul edilmeyecektir.     Tüm öğrencilerimizin ders kayıtlarını zamanında yapmaları gerekmektedir. Ders kayıtlarındaki hatalardan (farklı kodlu derse kayıt olma, başka bölüme açılan ders grubuna kayıt olma vb.) öğrenci sorumludur. İlk 2 hafta içerisinde yukarıda belirtildiği şekilde sadece "hastalık, doğum, doğal afetler, tutukluluk, mahkumiyet ve askerlik gibi önceden öngörülemeyen mazereti" kabul edilenlerin dilekçesi alınarak ders kaydı  "Fakülte Yönetim Kurulu Kararı" ile yapılacaktır. İlk 2 haftadan sonra mazeretleri geçerli olsa bile öğrencilerimizin dilekçeleri "başvuru süresi geçtiği için" reddedilecektir. 

Kayıt yenileme işlemi iki aşamalıdır.  İlk aşamada o yarıyılın katkı payı ödenir (katkı payı ödemesi gerekenler için) ikinci aşamada derse yazılma işlemi yapılır,  Ders kayıt takvimi, ders kayıtlarının yapılması ve uyulması gereken kurallarla ilgili önemli bilgiler kısaca aşağıda verilmektedir.

 

Ders Kayıt Takvimi

 

Sınıfların Ders Kayıt Günleri

 

Kapatılan ders /derslerin yerine, yeni ders seçmek isteyen öğrenciler haricinde   DİLEKÇE ile EKLE-SİL işlemi kesinlikle yapılmayacaktır.

 

DERS KAYITLARINDA UYULMASI GEREKENLER

 

  •   Kayıtlı olduğunuz bölümünüze ilişkin haftalık ders programlarını bölümünüzün web sayfalarından temin ediniz. Almak istediğiniz derslere göre bir program yapınız. Bu programda dersin kodu ve grup numarasını belirleyiniz.
  •  Servis derslerinin (Matematik, Lineer Cebir, Diferansiyel Denklemler, Fizik, (Genel) Kimya, İngilizce, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türkçe, Enformatik dersleri ve Sosyal Seçimlik dersler) haftalık ders programları dersi veren Bölüm Başkanlığının web sayfasından ya da kayıtlı olduğunuz Bölüm web sayfalarından görülebilir.
  •  
  • Ders kayıtlarını yapacak özellikle birinci sınıf öğrencilerimizin öncelikli olarak bölümlerinin ders planındaki ilgili yarıyıldaki derslerin tamamına yazılmaları önerilmektedir.
  •  
  •  Ders kayıtlarını yapacak diğer öğrencilerimizin ise öncelikli olarak varsa bulundukları yarıyıldan alt yarıyıllardaki derslere, sonra bulundukları yarıyıllardaki derslere ve daha sonra isterlerse kredi sınırı aşılmamak üzere üst yarıyıllardaki derslere yazılmaları önerilmektedir.
  •  
  •  
  •  
  •  Tüm ders kontenjanları, ilgili bölüm/program başkanı tarafından belirlenir. Bir dersin kontenjanını sadece o dersi açan bölüm/program arttırabilir. Ders kaydı yapan öğrenciler, bir sorunla karşılaştıklarında bu dersi veren Bölüm Başkanlığı ile  (e-posta yolu ile) iletişimde bulunabilirler. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının açılan dersler ve kapasite sorunları ile ilgisi bulunmamaktadır.
  •  
  •  Öğrenci, ilk kez yazıldığı dersler ile devamsızlığı nedeniyle tekrarlayacağı teorik derslerin en az % 70’ine, teorik ders dışındaki her türlü uygulama çalışmasının en az % 80’ine devam etmek zorundadır.
  •  
  •  AGNO’su iki yarıyıl üst üste 2.0’nin altında olan (5.yarıyıldan itibaren) Lisans öğrencileri, bulundukları yarıyıl ve üst yarıyıllardan ders alamazlar. Bu öğrenciler, alt yarıyıllarda alıp başarısız kaldıkları dersler ile alt yarıyıllardan daha önce almadıkları dersleri alabilirler.
  •  
  •  Maksimum Kredi Sınırı : Öğrenim sürelerine bakılmaksızın tüm öğrenciler, bir yarıyılda derslerin çakışmaması koşulu ile en fazla 27 kredilik ders alabilirler. AGNO’su 3.00 ve üzerinde olan öğrenciler 33 krediye kadar ders alabilirler. Üniversitemize yeni başlayan birinci sınıf öğrencileri en fazla 27 kredilik ders alabilirler.
  •  
  •  Kayıt Yenileme: Kayıt yenileme işlemi iki aşamalıdır. İlk aşamada o yarıyılın katkı payı ödenir (katkı payı ödemesi gerekenler için)  ikinci aşamada derse yazılma işlemi yapılır.
  •  
  •  Ders Tekrarı (Ders Saydırma): Ders tekrarı (Ders saydırma), not yükseltmek için veya başarısız olunması nedeniyle zorunlu veya seçimlik kategorisindeki bir dersin, tekrar alınması durumudur.
  •  

·         Tekrarlanmak istenen ders (zorunlu veya seçimlik) aynı kodlu ise, öğrenci otomasyon sistemi, otomatik olarak saydırma işlemi yapar.

 

·         Ancak, daha önce alınan bir seçimlik ders yerine başka bir seçimlik dersin alınması durumunda, sistem saydırma işlemini otomatik olarak yapmadığından öğrencinin kendisinin, ders kaydı sırasında sistem üzerinden saydırma işlemini yapması gerekir.

·         Tekrar alınan dersin daha önceki başarı notu, dersin tekrarlandığı yarıyılın AGNO hesabına katılmaz, tekrarlanan dersin son başarı notu geçerlidir.

Uzaktan Eğitim ile Alınabilecek Dersler: Uzaktan eğitim yolu ile alabileceğiniz derslere ilişkin tüm bilgilere UZEM web sayfasından www.uzem.yildiz.edu.tr ulaşabilirsiniz. Uzaktan eğitim ile alınan tüm dersler, ücretlidir. Hangi ders için ne kadar ücret ödemeniz gerektiği bilgisini, yine UZEM web sayfasından öğrenebilirsiniz.

 

Not Ortalamaları (AGNO, YANO, ANO) Hesabı:

 

Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO), Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) ve Ağırlıklı Not Ortalaması (ANO), G notu hariç, her dersten alınan notun o dersin yerel kredisi ile çarpımından elde edilen değerlerin toplamının bu derslerin yerel kredilerinin toplamına bölünmesiyle elde edilen değerdir. Elde edilen bu değer, virgülden sonra iki haneye yuvarlanarak gösterilir.

 

AGNO, öğrencinin öğretim planındaki almış olduğu tüm dersler dikkate alınarak her yarıyıl sonunda hesaplanır.


YANO, öğrencinin öğretim planındaki aldığı derslere göre yarıyıl bazında hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.


ANO, öğrencinin öğretim planındaki sorumlu olduğu derslere göre hesaplanan not ortalamasıdır. İlk yüzde ona giren öğrenci sıralamasında ANO kullanılır. ANO hesabına yaz okulunda alınan dersler etki etmez.

 

  • Seçilen Derslerin Sistemde Görüntülenmesi: Öğrenciler, seçtikleri dersleri, kendilerine açık olan “Öğrenci Ders Bilgisi Görüntüleme”  programından görebilirler.
  •  Bu Kılavuzda Açıklanmayan Bir Sorunla Karşılaşılması Durumunda Yapılacaklar: Bu kılavuzda açıklanmayan bir sorunla karşılaştığınızda sorunun çözümü için öncelikle http://www.ogi.yildiz.edu.tr web adresinde yer alan Yönetmelik, Yönerge ve Esasları varsa bölümlerce yayınlanan kılavuzları inceleyiniz; cevap bulamazsanız kayıtlı olduğunuz bölümünüze başvurunuz.

 

  • KAPATILAN DERSİN YERİNE YENİ DERS SEÇİMİ  (20-22 Şubat 2017)
  •  Derse yazılımlar 19 Şubat 2017 tarihinde sona ermektedir. Yeterli sayıda öğrenci yazılmadığından dolayı kapatılan dersler 20 Şubat 2017 (saat 12:00’ye kadar) tarihinde Bölüm Başkanlıklarınca tespit edilerek Bölüm web sayfalarında ilan edilecektir.
  •  Kapatılan ders /derslerin yerine, (maksimum kredi sınırı içerisinde olmak kaydıyla) yeni ders seçmek isteyen öğrenciler  20-22 Şubat 2017 tarihlerinde Ekte yer alan  “DİLEKÇE” ile ilgili Bölüm Başkanlıklarına başvuracaklardır. Bu tarihlerde USIS Sistemi üzerinden öğrencilerimiz ders seçim işlemi yapamayacaktır.
  •  Bu başvuru üzerine, kredi sınırı aşılmamak kaydıyla, ilgili yönetim kurulu kararı ile o ders/dersler ilgili öğrencinin üzerine aktarılacaktır.
  •  Yeterli öğrenci yazılarak açılmış derslere yazılan öğrenciler, bu tarihlerde ders seçim işlemi yapamayacaktır.

 

  MAZERET DURUMUNDA KAYIT YENİLEME

YTÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 20/c maddesinde “c) Mazeret durumunda kayıt yenileme; kayıt yenileme süresi içerisinde hastalık, doğum, doğal afetler, tutukluluk, mahkumiyet ve askerlik gibi önceden öngörülemeyen mazereti nedeniyle katkı payını yatırmayan ve ders seçimi yapamayan öğrenciler, yarıyılın ilk iki haftasının sonuna kadar ilgili bölüm başkanlığına yazılı olarak başvuruda bulunurlar. Mazereti uygun görülen öğrencilerin ilgili yönetim kurulu kararı ile ders kayıtları kabul edilir.” ifadesi bulunmaktadır.

DİKKAT !!!  03 Mart 2017 tarihinden sonra her ne sebeple olursa olsun ders kaydı yapılamayacaktır.

 

ÇİFT ANADAL ÖĞRENCİLERİ VE DERS SEÇİMLERİ

·         Çift anadal öğrencileri, tüm burada yazılı ders kayıt ve seçim esaslarına tabidir.

·         Çift anadal öğrencilerinin, birinci lisans programındaki öğrenci numaraları aynı zamanda çift anadal programındaki öğrenci numaralarıdır. 

·         Çift anadal öğrencileri,  birinci lisans programındaki şifre ve kullanıcı kodunu kullanarak,  birinci lisans ve çift anadal programlarında alacakları derslere aynı kayıt takviminde internet üzerinden kayıt olacaklardır.

·         Çift anadal öğrencileri, maksimum kredi sınırı aşılmamak kaydıyla her iki daldan ders alabilirler.

·         Çift anadal öğrencileri,  aldıkları derslerin çakışması durumunda ilgili fakülte yönetim kurulu kararıyla her iki öğretimden de ders alabilirler.

 

BAŞKA ÜNİVERSİTELERİN ÖNLİSANS, LİSANS POGRAMLARINDAN ÖZEL ÖĞRENCİ STATÜSÜNDE DERS ALABİLME

YTÜ Özel Öğrenci Yönergesinde belirtilen kurallar dahilinde diğer Yükseköğretim Kurumlarından da  “özel öğrenci” olarak ders alınabilir. Ayrıntılı bilgiye konuya ilişkin hazırlanan kılavuzda yer verilmiştir.     

 

LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARDAN DERS ALABİLME

 

Lisansüstü programlardan ders alınabilmesine ilişkin şartları sağlayan öğrenciler Üniversitemizin Lisansüstü programlarından da ders alabilirler. Ayrıntılı bilgiye konuya ilişkin hazırlanan kılavuzda yer verilmiştir.    

 

KURUMİÇİ YATAY GEÇİŞ (Bölüm Değiştirme), MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI İLE YATAY GEÇİŞ ve ÇİFT ANADAL

 

  • Kurum içi Yatay Geçiş, Merkezi Yerleştirme Puanı ile Yatay Geçiş ve Çift Anadal ile ilgili tüm başvuru koşullarına Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından  (http://www.ogi.yildiz.edu.tr)  ulaşabilirsiniz.

 

BİTİRME  ÇALIŞMASI

 

  • Bir öğrencinin "Bitirme Çalışması" alabilmesi için, öğretim planında yer alan toplam kredinin en az %75’ini karşılayacak sayıda dersten başarılı olması ve AGNO’ su nun 1.80 olması gerekir.
  •  Bu koşulu sağlayamayanların sistem ders seçimine izin verse bile bitirme çalışmasını almamaları gerekmektedir.
  • Koşulu sağlamadığı halde bitirme çalışması alan öğrenciler Bilgi İşlem Daire Başkanlığınca tespit edilecek ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca silinecektir.

 

ADRES DEĞİŞİKLİKLERİ

Adres değişikliği olan öğrencilerin yeni adreslerini Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına (Davutpaşa Kampüsü Kışla Binası A-1015 no’lu oda) bildirmeleri, sonradan doğabilecek olumsuzlukların önlenmesi açısından önemlidir.

 

Ekle -Sil dilekçesi için tıklayınız.