Sevgili Mimarlık Bölümü Öğrencileri;
Öncelikle hepimiz için 2020-21 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılının sağlıklı, mutlu ve başarılı geçmesini dileriz.
2020-21 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı ders kayıt takvimi ve ders kayıtlarında uyulması gereken kurallar YTÜ Eğitim Öğretim Rektör Yardımcılığı ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından düzenlenmiş ve http://www.ogi.yildiz.edu.tr/duyurular/2020-2021-Eğitim-Öğretim-Yılı-Güz-Yarıyılı-Ders-Kayıtları-hk./341 adresinde, Kayıt kılavuzları ve ders kayıt ve seçim işlemleri esasları da http://www.ogi.yildiz.edu.tr/ogi/7/Güz-Yarıyılı-Ders-Kayıtları/47 adresinde ilan edilmiştir. Tüm süreç bu esaslar uyarınca yürütülecektir.
Ders Kaydı Randevu Günü |
Sınıf/Yarıyıl |
25-26 Eylül 2020 |
4. sınıf öğrencileri |
27-28 Eylül 2020 |
3. sınıf öğrencileri |
29-30 Eylül 2020 |
2. sınıf öğrencileri |
01 Ekim 2020 |
Bağımsız Ders Kaydı |
02 Ekim 2020 (Saat:12:00’a kadar) |
Kapanan Derslerin Tespiti ve İlan Edilme |
02 Ekim - 04 Ekim 2020 (02 Ekim 2020 saat 14:00’dan itibaren) |
Sadece Ders Ekleme |
YTÜ Ders Kayıt ve Seçim İşlemi Esasları Madde 8 uyarınca 2020-21 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Haftalık Ders Programı’nda tüm zorunlu derslerin grupları paralel olarak açılmıştır. Zorunlu derslerin kontenjanları, Bologna Ders koordinatörüne tanımlı olan öğretim üyesinin grubunda açık olacaktır. Bu nedenle 2., 3. ve 4. Sınıf öğrencileri zorunlu derslerini bu gruplardan seçecek, diğer gruplar için kontenjan artırımı talebinde bulunmayacaklardır. Kayıtların bitmesi ile YTÜ Ders Kayıt ve Seçim İşlemi Esasları Madde 8 uyarınca toplam öğrenci sayısı eşit olacak biçimde USİS üzerinden rastgele diğer gruplara öğrenciler aktarılacaktır. 1. sınıf öğrencilerine, zorunlu dersleri Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’nca otomatik olarak eklenecek, kayıtların bitmesi ile de öğrenciler, Bölüm tarafından rastgele diğer gruplara aktarılacaktır.
Ders kayıt işlemleri sırasında sorun yaşamınız durumunda; aşağıdaki talep çizelgesini kullanarak e-posta aracılığı ile
- Mimarlık Bölüm Başkanlığı (ytumimlisanskayit@gmail.com),
- Doç. Dr. Gökçe Tuna Taygun (gokcetunataygun@gmail.com veya tuna@yildiz.edu.tr) ve
- Araş. Gör. Gözde Demir (gozdemir.itu@gmail.com)’e
iletmeniz gerekmektedir.
TALEP ÇİZELGESİ (dosya olarak indirmek için tıklayınız)
ÖĞRENCİ BİLGİLERİ |
TALEP BİLGİLERİ |
||||
Öğrenci No |
Öğrenci Adı Soyadı |
İlgili Dersin |
Sorun / Talep |
||
Kodu |
Adı |
Grup Numarası |
|||
|
|
|
|
|
|
Talep çizelgesini DOĞRU ve EKSİKSİZ doldurarak BÖLÜM’le iletişime geçmeniz KAYIT SÜRECİnin daha ANLAŞILIR, HIZLI ve KOLAY olması açısından çok önemlidir.
Seçmeli ders kontenjanları için başvurunuzu FR0531 dilekçesi ile DEĞİL, kontenjan artırımı talep çizelgenizle ytumimlisanskayit@gmail.com adresine e-posta atarak yapınız.
Talepleriniz değerlendirilip 13:00-14:00 saatleri arasında uygun olan seçmeli derslerde artırım yapılacaktır.
MİMARİ TASARIM DERSLERİ HK
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın 18.09.2020 tarihli 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Ders Kayıtları hakkındaki duyurusunda çakışan derslerin seçimi konusunu "Üniversitemiz Senatosu’nun 01.09.2020 tarih ve 2020-06 sayılı toplantısında, 2020-2021 Eğitim-öğretim yılı güz yarıyılına mahsus olmak üzere “Öğrencinin ders programında çakışma görülmesi durumunda, alttan alınan ve çakışan en fazla iki dersin seçilebilmesine imkân tanınmasına; alttan alınan ders için devam mecburiyetinin aranmamasına” karar verilmiştir. Ancak sistem çakışan derslerin alınmasına izin vermediğinden bu kapsamda ders almak isteyen öğrencilerimizin dilekçe ile kayıtlı bulundukları Bölüm Başkanlığına başvurmaları gerekmektedir. Çakışma durumu ilgili Bölüm Başkanlığınca incelenerek ders alması uygun görülenlere Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile bu dersler eklenecektir." şeklinde açıklamıştır.
Bu bağlamda 24.09.2020 tarihinde Bölüm Kurulu toplanarak "Ön koşullu olan tüm Mimari Tasarım derslerinin bu madde kapsamında değerlendirilmemesi ve devam aranması gerektiği" kararını almıştır.